mereka yang cantek dan kacak :)

Saturday, July 30, 2011

posa ! tapi sllu xsabar nak raye ~kekeke :)

as salam,hamba Allah !
ok,next monday semua umat Islam diwajibkan puasa.
kamu semua tau tak sbb ape kita perlu puasa?
meh3,opah nak cite :) puasa tidak hanya untuk mendapat pahala atas amalan kita yang wajib sebagai umat Islam,selain solat 5waktu dan membayar zakat dalam rukun Islam tetapi ia sebenarnya utk mendisiplin keinginan dan nafsu yang t'pendam dalam diri orang muslim supaya kita sentiasa berada pada landasan yang betul dalam segala tindak-tanduk kita.so,itulah jawapannya.
hafal tau ! nanti opah tanya tak ingat,SIAPla! :P
01.08.2011
SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA 2011
semoga kita sentiasa berada dalam keadaan tenang dan tidak merungut ketika b'puasa dan sentiasa menjalani ibadah b'ganda(solat sunat,tarawih,baca al-quran)
nanti saya update makanan masa puasa.kita terjah bazar ramadhan.selalunya,bulan puasalah kita makan banyak tapi jangan membazir.xperlu beli banyak tapi kalau dah beli banyak untuk b'sedekah digalakkan(jgn lupa hantar kat umah saya sama.selalu menunggu makanan dari kalian.haha !)
bila solat tarawih,mesti dapat moreh/makanan kan? so,bagi mereka yg b'kemampuan.bolehlah sediakan makanan untuk muslimin dan muslimat yang pergi solat tarawih tuh.
KITA SEMUA SAYANG ALLAH :)


4 comments:

msredcheesecake said...

kita selalu je tewa dgn nafsu bila dalam bulan Ramadhan....

dari SB dah follow...

Ezreen Zainol said...

tawu takpe.nafsu makan tu lebih sgt.kalau boleh,ramadhan kali ni,xnak buat bende macam tu.xelok.kita kena la jaga puasa kita :)

thx sbb follow :)

SimplySeoul said...

Selamat menyambut bulan ramadhan.

Ezreen Zainol said...

time kasih :')