mereka yang cantek dan kacak :)

Saturday, August 20, 2011

yang bernama manusia : susah sangat ke nak jadi manusia ?

entry kali nie ditaip adalah untuk menegur insan yang bernama manusia(aku pun manusia jugak) pernah tengok manusia apabila kita tegur,dia masih tidak ubah sikapnya? apa yang anda buat? susah sangat ka nak jadi manusia?teguran yang baik untuk jadikan anda manusia yang baik..if anda pekakkan telinga daripada mendengar nasihat yang baik,anda boleh masuk dalam golongan ,MANUSIA YANG XPERLU DILAYAN .bila kita buat macam tu kat depa,depa akan rasa "ish,budak ni xtegoq aku ka hari ni" resah gelisah pulak orang xtegoq bila dia buat salah .

tak mau emo2.batal posa satgi...harap Allah bukakkan pintu hidayah kepada mereka .kita pun perlu muhasabah diri untuk jadi terbaik dari yang terbaik.sapa tak mau kan?semua nak jadi baik..nak jadi baik sangat senang.yang nak jadi jahat ja susah.dok pikir macam2 plan untuk buat jahat.lagi susahkan? "macam mana eh nak pi pecah masuk rumah pak abu?" , "apa plan hang nak buli budak Ali tuh? "...kan dah cakap susah jadi jahat.baik jadi baik...duk umah diam2.takdakla menyusahkan orang lain.jangan menconteng arang ke muka orang tua kita yang berpenat lelah menjaga dan mendidik kita.

sesudahla membebel,ezreen XD
sekian~

jangan buat jahat.duk elok2.bahagia hidup :)

4 comments:

SimplySeoul said...

manusia tiada yg perfect kan. kalau dah xmakan nasihat, pedulikan dia. I guess he/she will most liketly to ruin his/her life.

Ezreen Zainol said...

yup..atau sengaja nak bg org marah/stess/jadi gila..
nice comment .thanks,dear :)

Satrio Megang Sakti said...

Waugh MANUSIA ? Sungguh menarik posting ini lagi elok.
I Like he he he

Ezreen Zainol said...

thanks :)